ח"כ מוזס: להחזיר את המושג "סבסוד משכנתאות"

איתי גדסי No Comments on ח"כ מוזס: להחזיר את המושג "סבסוד משכנתאות"

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מוזס במליאת הכנסת: חובה להחזיר את המושג "סבסוד משכנתאות" אחרת אין דרך לממן משכנתא ולרכוש דירה • "המדינה במדיניותה מעודדת רכישה במחיר למשתכן ומנגד, לא מאפשרת לקיחת משכנתא והחזרתה בתנאים סבירים. זו הלקאה עצמית"

צילום: FLASH90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"אני קורא למשרד האוצר לאפשר לזוגות צעירים לממש את רכישת הדירות במחיר למשתכן ולסבסד עבורם את עלות המשכנתאות" כך אמר ח"כ מוזס במליאת הכנסת. לדבריו, מחוסרי דיור רבים זוכים להיכלל בין הרוכשים דירות במחיר למשתכן. אך לצערם, אין הם יכולים לממש את חלומם ולרכוש את הדירה מכיוון שהעלות החודשית למימון המשכנתא גבוהה מאוד ודרישות הבנקים להכנסה גבוהה מהווה חסם.

מוזס הוסיף כי "זוגות צעירים הולכים לפריפריה, רוכשים באופקים, ברכסים ובכל מיני מקומות. הם ניגשים לבנק, מבקשים משכנתא ונדרשים להציג תלוש שכר של 14,000 ₪. אנחנו מדברים על זוגות מחוסרי דיור, מהשכבות החלשות, שהולכים לגור בפריפריה רק בגלל שאין להם הכנסות גבוהות. מנין יוכלו להציג לבנק הכנסות בסדר גודל כזה? המדינה במדיניותה מעודדת רכישה במחיר למשתכן ומנגד, לא מאפשרת לקיחת משכנתא והחזרתה בתנאים סבירים. זו הלקאה עצמית!"

ח"כ מוזס אמר כי האוצר והשיכון מזרימים כספים רבים להסכמי גג עם רשויות מקומיות , 100,000 ₪ ליחידה, לעשרות אלפי יחידות דיור והם אף מסבסדים את עלויות הפיתוח, אך מצד שני לא מאפשרים לזוגות הצעירים לממש את זכויותיהם. "עדיף לנתב חלק מתקציבי עתק אלה למטרה חשובה זו של סיבסוד עלות המשכנתא למעוטי יכולת".



0 תגובות